OC 30 dni
Aktywacja polis OC (30 dni)
+48 17 86 00 264
Ubezpieczenia roczne
+48 17 86 37 898
Szybki kontakt
Imię:
Nazwisko:
Telefon:
Preferowana godzina oddzwonienia:

Aktualność

Opona prawdę Ci powie…

Wbrew potocznej opinii, opony nie są tylko łącznikiem samochodu z nawierzchnią. Przy odrobienie wiedzy, o sposobie zużywania się opon, możemy diagnozować "dolegliwości" naszego pojazdu.
Żadne sygnały, które starają się nam przekazać opony, nie będą wiarygodne, jeśli od początku ich użytkowania nie zadbamy o optymalne ciśnienie powietrza. Według zaleceń producentów, ciśnienie w oponach powinniśmy kontrolować przynajmniej raz w miesiącu i w miarę potrzeby uzupełniać niedobory, które wcześniej czy później na pewno się pojawią. Zbyt zużyta tylko jedna opona, może świadczyć o złym kącie pochylenia koła. Jeśli bieżnik jest nadmiernie starty na środku opon, świadczy to o zbyt wysokim ciśnieniu. Jazda samochodem na przepełnionych oponach nie tylko pogarsza komfort podróży, ale również właściwości trakcyjne Natomiast za bardzo wyeksploatowane obie zewnętrzne części informują o zbyt niskim ciśnieniu. Jeśli ciśnienie w oponach jest prawidłowe, a mimo tego zaczynają pojawiać się na nich pierścienie wykazujące szybsze zużywanie się środkowego obszaru bieżnika, może to świadczyć o niewłaściwym doborze felg lub opon. Podobne zjawiska, pomimo prawidłowego ciśnienia, można zaobserwować też w samochodach z tylnym napędem, ale dotyczy to tylko sportowych aut o dużej mocy. Niektóre rodzaje uszkodzeń opon mogą być trudne do zauważenia, dlatego czasem poza wzrokiem dobrze jest też zdać się na zmysł dotyku. Tzw. „ząbkowanie ” opony jest z kolei skutkiem zużytych amortyzatorów. Można to sprawdzić przesuwając ręką po bieżniku. Jeśli opona jest „wyząbkowana”, to w jedną stronę ręka będzie się przesuwać płynnie, natomiast w drugą będziemy zawadzać o wystające kanty bieżnika. Dodatkową informacją mówiącą o tym stanie rzeczy jest nadmierny hałas nawet przy małych prędkościach. Pęknięcia i wybrzuszenia na bocznej ścianie opony zazwyczaj są następstwem mechanicznych uszkodzeń spowodowanych wjechaniem w dziurę lub "podeszłym" wiekiem opony. Widoczne oznaki takiej „przygody” mogą pojawiać się na oponie nawet na długo po całym zdarzeniu.
Dodano: 2012.04.23